fredag 13. april 2012

Perlestrikket lue med snor i toppen!



Strikker enda på denne luen..liker garnet og designet fra Marte Helgtun
http://martehelgetun.no/ 



Garnet er Fin fra Du store Alpakka,femti % silke og femti % alpakkaull
Her må jeg si at min kunnskap om strikkemåter kom til kort,men fant råd hos bloggen til Marte Helgetun,Strikkeskole ABC,via You tube,) Et kjempe flott redskap!

Har med denne luen fått øvd meg,har allerede rekket opp mange ganger,da det blir fort feil om jeg ikke passet på i begynnelsen av mønsteret...men det er bare min egen feil...og uerfarenhet...hi,hi..må jo bare le...det blir nok ferdig til slutt! ?...gleder meg til å bruke den...eller gi den til en god venninne...

Det finnes også mønster på et fint sjal i samme strikk og garn,på martehelgetun.no.Og mange fine farger...som jeg har så lyst å prøve å bruke til andre plagg.fingervanter,sommertopp...og selvfølgelig barnetøy/babytøy...må jo øve meg..ja,der sa eg det...små plagg kan jeg jo begynne på..hmmmm...det skal vel gå greit å øve meg på...:)
Må snart bestille nytt garn og mønstre...;)


Ingen kommentarer: